نمایش چهرههای چرمی در اصفهان
در این دایره هزار نقش حادثه می افتد گهگاه نقش غم و گهگاه شادی، گاهی خشم و…، این چهره، نمایشگاهی میباشد از احساسات درونی ما، و یک لحظه اینجا تبدیل به یک اثر میشود، اثری از کالا چرم .
به گزارش خبر نگار ایسنا، ۷۵ فیس چرمی برای اولی توشه مهمان موزه هنرهای معاصر اصفهان شدهاند چهرههای گوناگون با حالتهای متعدد که هر مورد حرفهای متعددی برای گفتن دارند .
در این نمایشگاه چرمها به گویش چهرهها! سخن جدیدی برای بیان کردن دارد، چشمهای متعجب، گونههای خارج زده با لبهای خندان با بینیهای والا و اثرها کهولت که بر محیط حاکم میباشد و با نام مکانی که به آنها داده شده مخاطب را کنار هر مجسمه دقایقی برای اندیشیدن نگه می دارد . ۷۵ فیس از متاع چرم که در بی سر و صدا سالن شماره یک موزه هنرهای معاصر، حرفهای متعددی با مخاطبانشان می زنند .
این نمایشگاه حاصل عمل خلاقیت و تجربهی ۲۰ ساله حامد پدر محمدی و مرضیه ابراهیمی می باشد . چهرهها به گفته حامد بابامحمدی حاصل بیش از پنج سال عمل متمرکز بر روی این ایده می باشد و او در این باره میگوید: ما از راه آزمون و نادرست به کارگیری کردهایم .
برای به دست آوردن موادی که بتواند چرم را به این شرایط و اندازه از مقاومت برساند، چندین سال جستجو و تست کردیم تا جایی که روز جاری یک آزمایشگاه داریم!
این هنرمند در رابطه برهان گزینش چهرهها برای این نمایشگاه تیتر میکند: مجسمههایی با پیکر کامل هم از چرم ساختهایم البته فضای این نمایشگاه با توجه به این که این گونه مجسمه ملزم به فضای بزرگتری برای سناریو است، کافی فقدان . به علاوه نمایش حجمهای کامل و بزرگتر نیاز به نورپردازی تخصصی و فضایی جداازهم دارا هستند که در این مکان قابلیت پذیر نبود، پس به نمایش چهرهها بسنده کردیم، و باز به استدلال فقدان اطراف از ۱۵۰ فیس نیز تنها ۷۵ قضیه در این نمایشگاه ارایه گردیده میباشد . البته یکی از دلایل آن که این اثر ها را با فاصلههای کمتری نسبت به نیز قرار دادهایم، برای دعوت مخاطب به قیاس چهرههاست تا تفاوتها و مشخصهها را خوبتر ببینند .
هرمورد از مجسمه ها دارنده اسم مکان هستند؛ “دریا” با وضعیت قایقگون صورتش و “ندامتگاه” با چشمهای فرو رفته، مرضیه ابراهیمی در خصوص تعیین نام مکان برای چهرهها میگوید، بهتر دیدیم برای نامگذاری از اسم مکان استفاده کنیم تا به فرد خاصی اشاره نشود و طیف بزرگتری از شخصیتها را در برگیرد .